Onze klas

Onze klas
Dit zijn wij, de leerlingen van het 3e leerjaar van Landegem. Kijk gerust eens rond op onze blog en laat een berichtje achter!

Pagina's

maandag 27 mei 2013

Kookles: De foto's
















Samen in de keuken
Eerst moesten we zeker onze handen wassen. Dan gingen we aan de slag: groenten snijden!
Ik had bijna in mijn vinger gesneden. Dan mochten we de groenten gaan spoelen.
Ondertussen speelde de andere helft van de klas een spel over ons wo-thema. Daarna wisselden we.

Jana

Soep maken
We maakten met de hele klas preisoep. We waren in twee groepen verdeeld: de ene maakte soep, de andere groep speelde spelletjes. Ik mocht eerst spelen en daarna groenten snijden. Ik sneed sleder en kreeg tranen in mijn ogen.
Wanneer de groenten in de kookpot gedaan werden, mochten we kijken.
Jules

Preisoep
De anderen van de klas en ik maakten preisoep.
Eerst vul je de kookpot met water, je laat het koken, je snijdt de groenten en je doet ze in de kookpot. Mixen, peper erbij en KLAAR!
Lex

Samen in de keuken
De wortels schillen was moeilijk. Maar het snijden niet.
We mochten ook spelletjes spelen.
Ik vond de soep redelijk flauw.
Sander

Preisoep maken
We gingen met de hele klas preisoep maken.
We werden in twee groepen verdeeld. De ene groep moest leerrijke spelletjes spelen, de andere groep  moest aan de preisoep werken.

Ik moest uien schillen!
Senne C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten