Onze klas

Onze klas
Dit zijn wij, de leerlingen van het 3e leerjaar van Landegem. Kijk gerust eens rond op onze blog en laat een berichtje achter!

Pagina's

zaterdag 4 mei 2013

Naar de bakkerij


Op donderdag 2 mei trokken we met de hele klas naar bakkerij Aristo.
Hier zijn de blogberichtjes van de leerlingen:

De bakker
"We zijn naar de bakker geweest. Dat was heel leuk. Daar hebben we chocolademannetjes gemaakt.
Ik vond de vormmachine het leukst.
We kregen ijsjes en ze waren heeeeel lekker!"


Rune N.
 

 Bij de bakker
"Op donderdag 2 mei gingen we met de hele klas naar de bakker.
We leerden over het productieproces van brood en zagen dat er veel machines nodig waren om het brood te maken: de kneedmachine, de vormmachine, de rijskast en de oven. Sommige machines waren grappig. Mijn lievelingsmachine is de ijsjesmachine.

We maakten een chocolademannetjes en mijn broodje was heel groot. Er zaten ook grappige broden bij."

Jules


Naar Aristo
"We zijn op donderdag 2 mei naar Aristo geweest. Daar kregen we uitleg van de bakker (de papa van Leonie). Hij bakt wel 400 à 500 broden per dag!
Mijn lievelingsmachine in de bakkerij is de ijsmachine. En mijn lievelingssmaak is speculaas.
Tijdens ons bezoek mochten we een eigen broodje maken. Dan gingen we turnen en in het terugkeren was ons broodje klaar en kregen we nog een ijsje!"

Thibaut


Naar de bakker
"We zijn naar bakkerij Aristo geweest en het was heel leuk. Ik heb heel veel bijgeleerd.
We hebben broodjes gemaakt met chocolade. We mochten ze meenemen naar huis en ze waren lekker! We aten ook een ijsje, het was vanille.
In de bakkerij waren er veel machines zoals bijvoorbeeld de rijskast. Daarin rijst het deeg.
We zagen ook de ijsmachine. Dat is mijn lievelingsmachine!
De bakker maakt 35 verschillende soorten brood. Hij vertelde dat hij zelf al broden uitgevonden heeft!
De bakker heeft een dochter die in onze klas zit."

Margot


Naar de bakker
"We zijn naar de bakker geweest. En we zagen allerlei machines zoals de kneder, de vormmachine, de rijskast, de ijsmachine en de grote oven.
We maakten een broodje en kregen een ijsje.
Ik vond het heel leuk en zou het nog eens opnieuw willen doen!"

Louise


Op bezoek bij de bakker
"We gingen met de hele klas bij bakkerij Aristo op bezoek.
We maakten een chocolademannetje. Dat was superleuk.
Ik vond het fijn dat we veel bijleerden.
In de bakkerij zijn er veel machines omdat er zoveel werk is. In de vormmachine krijgt het deeg een ronde vorm .We zagen ook de rijskast. Hierin wordt het deeg groter.
We maakten ook een bedankingskaartje. Dat staat nu in de winkel, dus als je eens langsgaat zul je het vast en zeker zien."

Pauline


3 opmerkingen: